Școala ADC*RO prezintă noua generație de absolvenți

Cel mai important proiect Art Directors Club România, Școala ADC*RO, a ajuns la finalul celei de-a opta ediții.

Proiectul a pornit din necesitatea de a forma viitoarele generații de creativi din agenții, ajutând astfel la creșterea standardelor de calitate din industrie.

Opt ani mai târziu, Școala ADC*RO își menține promisiunea și prezintă noua generație de creativi. 22 de tineri au absolvit cursurile ediției 2016 și sunt pregătiți pentru o carieră în advertising.

Ediția de anul acesta a adus împreună 10 directori de creație, care timp de trei luni au fost mentorii studenților școlii. Au fost trei luni de creativitate susținută, care s-au tradus în knowledge împărtășit în câte două întâlniri săptămânale și sute de idei discutate de-a lungul a 12 tutorate în agențiile mentorilor. Rezultatele exercițiilor au alcătuit portofoliile finale în baza cărora a fost desemnat topul celor mai bune rezolvări.

Top 10: Karla Georgescu (câștigătoarea Bursei Grolsch de la începutul Școlii ADC*RO), George Bucurescu, Raul Gheba, Irina Guțan, Cristina Cazacu, Ana Maria Mocăiță, Georgiana Anghel, Andreea Călărașu, Irina Tănase și Miruna Anton. Aceștia vor avea ocazia să lucreze în internship cel puțin o lună în agențiile de advertising implicate în proiect.

„Mă simt super tare că am câștigat Școala ADC. E ceva ce toată lumea își dorește încă din prima zi de cursuri, dar cred că cel mai mare câștig este faptul că mi-am dat seama cât de mult îmi place domeniul. Adevărul e că toată experiența cu ADC-ul și în special cu OlimpIadul, pe lângă faptul că m-a ambiționat mult, m-a făcut să realizez că "I have that hunger". Din punctul meu de vedere, pasiunea e un lucru esențial în publicitate. De aici îți vine toată energia, dedicația, toate ideile mișto. Cum ziceam, tot ce am făcut până acum e un start bun, dar munca pe bune de abia acum începe, când ideile și campaniile tale se iau la trântă cu realitatea.” (Karla Georgescu, șefă de promoție Școala ADC*RO 2016).

În plus față de cele 10 portofolii premiate, tutorii au desemnat câștigători pentru fiecare dintre cele opt birefuri din portofolii, împărțite pe medii de comunicare. Astfel, s-au oferit premiile BEST OF VIDEO, BEST OF RADIO și BEST OF BTL pentru Karla Georgescu, BEST OF RADIO și pentru Raul Gheba, BEST OF PRINT, BEST OF DIGITAL și BEST OF INTEGRATED CAMPAIGNS pentru George Bucurescu, BEST OF OUTDOOR pentru Şerban Roman, BEST OF INNOVATIVE MEDIA pentru echipa formată din Cristina Cazacu, Georgiana Anghel, Horia Ionescu, Șerban Roman și Irina Tănase.

Anul acesta Untold a oferit câștigătorului categoriei BEST OF BTL un tricou și două invitații duble la festival, iar Vodafone România a premiat BEST OF VIDEO cu un smartphone HTC One. Ambele premii au fost câștigate de Karla Georgescu.

Ediția 2016 a adus două schimbări în structura Școlii, care vin în ajutorul studenților și asigură dezvoltarea și adaptarea proiectului la contextul actual.

Pentru că unul dintre cele mai motivante feluri de a învăța este testul pieței, Şcoala ADC a lansat Olimpiadul - un modul extra dedicat care pregătește studenții pentru competiții naționale și internaționale. Prima ediție a Olimpiadului a strâns în opt săptămâni, aproximativ 1000 de idei și șapte cazuri rezolvate de către cinci echipe. Cazurile au fost înscrise la Young FIBRA și Cannes Future Lions, iar rezultatele au demonstrat necesitatea acestui modul.

Ȋn competitia Young Fibra s-au ȋnscris trei echipe dintre cursanții Şcolii ADC, cu patru proiecte, toate nominalizate: Irina Guțan, Silvia Toacă, Adrian Costache cu ideea “The Food Saver app”, Karla Georgescu, Irina Tănase, Şerban Roman și Andreea Călărașu cu „Anti-waste Recipes” și Anamaria Filip și Dragoș Morman cu “Project Re-Grow” și “The mmmagnets”. Două dintre acestea au fost premiate cu Silver și Gold pentru ideile “Project Re-Grow” și, respectiv, ”Anti-waste Recipes”.

Mirela Dinu și Oana Nichiforov au fost nominalizate pentru Smart Barbie Creatives la Future Lions. Toate cazurile înscrise la Future Lions pot fi văzute aici.

A doua schimbare își propune să recunoască excelența și să o premieze. Ȋn amintirea lui Ionuț Popescu, art director și fotograf, care și-a pierdut viața în urma incendiului de la Colectiv, ADC România a înființat bursa "Ionuț Popescu”. Aceasta este ȋn valoare de 500 euro și se oferă cursantului Școlii de Creativitate ADC*RO care se situează pe primul loc la finalul școlii. Ȋn cazul ediției 2016, bursa a fost oferită lui George Bucurescu, câștigătorul celui de-al doilea loc deoarece pe locul 1 s-a clasat Karla Georgescu, care a primit bursa Grolsch.

Dincolo de premii, la finalul fiecărei ediții, importanța Școlii este validată de procentul de peste 50% de absolvenți care ajung să lucreze în agenții. Noua generație de creativi de urmărit este formată din: Adrian Costache, Anamaria Filip, Ana Maria Mocăiță, Andreea Călărașu, Anita Klein, Călin Radu, Cristina Cazacu, Dragoș Morman, George Bucurescu, Georgiana Anghel, Horia Ionescu, Irina Guțan, Irina Tănase, Karla Georgescu, Mihaela Dinu, Miruna Anton, Oana Nichiforov, Octavian Șum, Raul Gheba , Silvia Toaca, Simona Toader și Șerban Roman.

Cei 22 de absolvenți au fost coordonați de: Adrian Preda, Creative Director Friends TBWA Bucharest, Andrei Tripșa, Creative Partner Three, Cătălin Dobre, Group Creative Director McCann Erickson România, Claudiu Dobriță, Creative Director FCB Bucharest, Dorian Pascuci, Creative Director HAVAS Worlwide ADDV, Eugen Suman, Creative Director Kubis Interactive, Mihnea Gheorghiu, Group Creative Director Publicis Bucharest, Sorin Trâncă, Managing Partner Friends TBWA Bucharest, Ştefan Vasilachi, Head of Art Geometry Global și Valentin Suciu, Creative Director Jazz Communication.

Pentru prima oară mentor al Școlii ADC*RO, Eugen Suman (Președinte ADC România & Creative Director Kubis Interactive), povestește despre experiența tutoratului și încurajează companiile să se alăture proiectului pentru o mai bună colaborare agenție - client: „Suntem singura școală de creație din România care pregătește, an de an, juniori foarte calificați pentru agențiile din România. Mai mult de jumătate dintre absolvenții noștri ȋși găsesc job după terminarea școlii, iar mulți dintre cei care au absolvit primele ediții sunt acum seniori extrem de cunoscuți ȋn industrie. Sunt oameni care au făcut campanii eficiente pentru clienți, care au adus premii internaționale României și care reprezintă o certitudine a industriei. Sunt mândru că ADC*RO contribuie de atâția ani la viitorul industriei de comunicare și mă consider privilegiat că anul ăsta am putut da din cunoașterea mea unor viitori profesioniști ai industriei. Tutorii fac totul pe bază de voluntariat, din dorința de a crește calitatea reclamelor la care suntem expuși cu toții ȋn fiecare zi, pentru idealul unei industrii din ce ȋn ce mai puternice, mai knowledgeable, pentru rezultate vizibile și concrete ȋn cifra de afaceri a atâtor și atâtor companii care produc joburi, plătesc impozite și cresc economia României. Fac un apel pe această cale tuturor companiilor din România să vină alături de ADC*RO și Şcoala ADC și să construim ȋmpreună viitorul industriei. Şi mulțumesc mult pentru ajutorul dat ȋn această ediție de către Absolut, Grolsch, Vodafone, Untold și Lürzer's Archive. Iar pentru cei care ȋși doresc o carieră ȋn publicitate, la creație, nu uitați: Şcoala ADC e cel mai rapid mod de a face rost de primul job ȋntr-o agenție."

Toate portofoliile absolvenților vor fi urcate pe site-ul Școlii, care funcționează de câțiva ani deja ca un motor de căutare util pentru agenții.